Akapunktur ve Kuru İğne

Halk arasında yaygın olarak çok duyulmuş olan akapunktur tekniği uzak doğu kökenli bir tedavi yöntemidir. Kuru iğne tedavisi ise kullanılmakta olan iğneler akapunktur uygulamasınabenzetilmiş olsa da bu tedavi uygulama esası yönünden farklıdır.

Akapunktur ve Kuru İğne

Akapunktur bir iğneleme tekniğidir. Aku iğne demek, punktur da batırma anlamına gelmektedir. İğne batırılarak ve uyarı verilerek hastalığın iyileştirilmesine çalışılır. Bu uygulamada genellikle iğne kullanılsa da bazen parmak ile basınç, lazer ve ısı yöntemleri kullanılır. Kuru iğne tedavisi akapunktur tedavisi değildir. İkisinin arasındaki benzerlik her ikisinde de iğne kullanılmakta olmasıdır. Kuru iğne metodu yönteminde iğne spazm olma ihtimali olan veya spazm olan bölgeye batırılıp hemen çıkartılır ve etkiyi hemen gösterir. Bu uygulama çeşitli dokuların derinliklerine yapılabiliyor.

Akapunktur Nasıl Etki Yapar?

Tıp yaklaşımına bakıldığında sinir sistemini uyaran ve baskılayıcı etki yapan tedavi şekli olarak bilinir. Akapunktur ve kuru iğne farkını yukarıda belirtmiştik. Akapunktur tedavisietki alanına gelince şöyle anlatabiliriz. Vücuda dışarıdan gelen her uyarıya sadece iğne değil birçok şeye sinir sistemi tepki verir. Sinir sistemine gelen uyarı büyük ya da küçük mutlaka sinir sistemi tepki vermektedir. Bu gayet normal bir vücut refleksidir. İşte iğne de sinir sistemini uyararak birçok değişikliklere neden olabilmektedir. Örneğin; melotonin, serotonin hormon salınımını artırma, kortizon salmayı artırması ya da baskılanmasını sağlaması, sinirlerde bulunan ağrı iletimini etkileyen sinirlerin kapanması, sinir uyarılarını azaltarak kasların gevşemesini sağlaması gibi.

Kuru İğne Nasıl Etki Yapar?

Akapunktur ile kuru iğne farkını yukarıda belirtmiştik. Akapunktur ve kuru iğne günümüz tıp dünyasında oldukça yoğun tercih edilen bir tedavi yöntemidir. Her iki metot da bulunan tek benzer özellik her ikisinde de iğne kullanılarak tedavi yapılmasıdır. Kuru iğne tedavisi ilaçsız olarak sadece iğne kullanılarak kas ve dokuların uyarılması esaslı yapılan bir tedavidir. İğneler son derece incedir ve işlem sırasında ağrı yaşatmaz. Teknik olarak bu iki yöntem birbirine benzese de kuru iğneleme işleminde enjeksiyon yerleri ağrılı ve hassas noktalardır. Tetik noktaların belirlenmesi ve tedavinin uygulanması önemli bir ayrıntıdır.