Ameliyatsız Fıtık Tedavisi

Birçok insanın kabusu haline gelen ve dayanılmaz ağrı yapan fıtık tedavisinde ameliyatsız tedavi mümkün olabilmektedir. Epidural enjeksiyon yöntemi ile operasyona gerek kalmadan fıtıktan kurtulabilmek günümüzde mümkün olmaktadır.

Ameliyatsız Fıtık Tedavisi

Hareketsizlik, aşırı yük kaldırma, yanlış oturma pozisyonları ve aşırı kilo fıtık oluşumuna yol açıyor. Günümüzde uzman doktorlar birçok bu tarz hastalıklarda ameliyatlı çözüme gerek olmadığını belirtiyorlar. Çok özel durumlar hariç birçok durumda ameliyatsız fıtık tedavisi için çözümler olduğunu bunun en son çare olduğunu vurguluyorlar. Özellikle günümüz modern tıp dünyasında bunun birçok alternatifleri olduğu, eğer ilerleyen sinir hasarı durumu varsa ameliyat gerekli olabiliyor. Bu hastalıklara örnek verecek olursak bacaklarda kuvvet kaybı, ayak düşmesi, idrarı ve dışkıyı tutamama gibi durumlardır.

Fıtık Tedavisinde Ameliyatsız Çözüm

Bel fıtığında olduğu gibi boyun fıtığı durumunda da epidural enjeksiyon ameliyatsız fıtık tedavisi için uygulanabiliyor. Beldeki sorundan daha zor bir durum olsa da uzmanlar tarafından yapılan uygulamalarla fayda sağlanıyor. Unutmayın ki özellikle bel fıtığında fazla kilo, diz kırmadan eğilip kalkmak, ağır eşyaları iteleyerek çekmek, omuzda yük taşımak, yukarıya doğru uzanmak ve masa başı çalışmalarda etkili oluyor. Epidural enjeksiyonla yapılan uygulamada ilgili olan sinir çevresine ince iğneler ile girilerek tedaviyi destekleyici ilaç verilir. Ayrıca fıtık içine radyofrekans ve ozon uygulanır. Bir sonraki işlem de fıtığın içerisine kök hücre nakli yapılır.

Fıtık Tedavisinde Nasıl Bir Yöntem Uygulanır?

Nokta atışı da denilen uygulamanın tıptaki adı epidural enjeksiyondur. 3 farklı şekilde uygulanır. Zarara uğrayan bölgeye ince borular ile ki bunlara ileri görüntüleme araçları (ultrason ve film) denmektedir bu şekilde girilir. İlaç karışımı fıtığın yer aldığı bölgeye uygulanır. Bu uygulamalar ameliyathane ortamı ve koşullarında yapılır. Yaklaşık 2 haftalık istirahate cevap vermeyen, fizik tedavi ile ağrı kesicilerin etkili olmadığı durumlarda uygulanır. Bazı zamanlarda hastanın durumuna göre beklemeden de yapılabilir. Bazı durumlarda ameliyat yapıldığı halde ağrının geçmemesi durumlarında da epidural enjeksiyon uygulanır. İşlem süresi en çok yarım saat kadar süren bir uygulamadır. Birçok hasta tek seansta iyileşmekte, en sık olarak bir ay ara ile yılda 4 sefer uygulanabilmektedir.