Bel Fıtığı Tedavisi

Bel fıtığı omurgayı etkileyen ciddi bir sağlık problemidir. Disk kayması sonucu oluşan bel fıtığı için öncelikle belirtilerine dikkat etmek gerekir. Tedavi yöntemleri nedir? Bu durumla karşılaşmamak için ne yapmak gerekir? Hepsini yazımızda bulacaksınız.

Bel Fıtığı Tedavisi

Bu ciddi problemle karşılaşma yaşı genellikle 30-60 yaş aralıklarında daha çok olduğudur. Günümüzde yaşam şartları, yoğun iş temposu ve bilinçsiz yapılan hareketler sonucu her yaşta insanda görüldüğü saptanmıştır. Bel fıtığı tedavisiyöntemlerine geçmeden önce tanım olarak açıklamasını getirmek gerekiyor. Omurga jöleye benzeyen bir maddeden oluşmaktadır. Bu kısım yumuşak diskler ile desteklenmektedir. Bunlar omurgayı hareket ettirmeye yararlar. Eğilip kalkmayı sağlar. Eğer bu disk yerinden oynamaya başlamış ise çevresinde bulunan sinirleri etkiler ve aşırı ağrıya sebep olur. Bu da fıtık oluşumuna sebep olur.

Bel Fıtığı Oluşumunun Nedenleri?

Yaş ilerledikçe genel yıpranma sonucu disk dejenerasyonudenen bir durum nedenler arasında olabilir. Yaşlanma sonucu omurilik diskleri su içeriğinden eksilmeler yaşar. Bu nedenle daha az esnek olup az bir gerilme bile yırtılmaya sebep yaratır. En çok yapılan bilinçsiz davranışlardan birisi de bacak kası yerine sırt kasları kullanılarak ağır bir yük kaldırmak sonucu da fıtık oluşumuna davetiye çıkarır. Bazı traqvmatik durumlar da bu rahatsızlığa sebep olabilir. Örneğin sırta darbe alma, düşme gibi durumlar da etkili olur.

Bel Fıtığı Tedavisi Nasıl Olur?

Fıtıklaşmanın bacağı etkileyen sinirlere yapmış olduğu basınç derecesine göre hareket edilir. Bacak ve bel ağrısı varsa, güç kaybı , hareketlerde kısıtlılık ve uyuşukluk henüz oluşmamışsa henüz başlangıç dönemi yaşanmaktadır. Böyle durumlarda yatak istirahati, zorlamayacak hareketler ve kas gevşetici ile durum rahatlatılabilir. Kesinlikle ağır yük kaldırmamalı, bel büken hareketlerden uzak durulmalıdır. Uzun süre oturmamak ve otururken de beli destekleyici yastık kullanılmalıdır. Konforlu bir yatakta kaliteli uyku ve stresten uzak durmak bel fıtığı tedavisi için önemli etkendir. Şikayetler sürüyorsa uzman denetiminde fizik tedavi gereklidir. İlk günler ağrılarda artma yaşansa da öneriler ışığında tedavi devam etmelidir. Geçmeyen durumlarda nükleoplasti yöntemi devreye girerek radyofrekansdalgalarıyla tedavi önerilebilir. Son olarak da tedaviye yanıt vermeyen durumlarda idrar tutamama, güç kaybı, şiddetli ağrı ve bacakta incelme meydana gelmişse ameliyat önerilebilir.