Fizik Tedavi Faydalı Mı?

Günlük yaşantımızda birçok nedenden dolayı, hastalıklar veya yaralanmalar için uzmanlar tarafından uygulanan fizik tedavi yöntemlerinin yararları herkes tarafından bilinmektedir.

Fizik Tedavi Faydalı Mı?

Profesyonel yöntemlerin uygulandığı ve günümüzde oldukça gerekli bir tedavi yöntemi olan bu metot fizyoterapist kişiler tarafından yapılmaktadır. Geçmişe oranla artık sadece belli bir yaşın üzerindeki kişiler için değil her yaştan grup bu tedaviden yararlanmaktadır. Sakatlanma, travma veya hastalıklar bu yöntem ile tedavi edilebilmektedir.Amaç daha kaliteli bir yaşam sürdürebilmektir. Fizik tedavi faydalı mı? sorusuna vereceğimiz cevaplar ile yararlarının ne kadar fazla olduğuna siz de şahit olacaksınız. Bu konuyla ilgili merak edilenleri sizlerle paylaşmak istedik. Öncelikle Fizik tedavi için uygulanan yöntemler nelerdir? bu konuya açıklık getirelim.

Fizik Tedavi Yöntemleri

Tedavi uygularken fiziksel ajanlar kullanılmaktadır. Hastalığın bölgesi ve hastanın genel sağlık durumuna göre bu değişiklik göstermektedir. Sıcak ve soğuk uygulama, ağrı kesici akımlar, kas stimülasyonu, ultrason, ağrı kesici akımlar, kısa dalga diyatermi gibi ajanlar ve yöntemler uygulanmaktadır. Ödemi azaltmak, ağrıyı azaltmak, eklemleri ve dokuları gevşetmek, egzersize hazırlamak amaçlanır. Hedef hastanın iyileşmesini hızlandırmaktır.

Fizik Tedavinin Yaşam Kalitesine Katkısı Fazladır

Aşağıda sizin için derlediğimiz bilgiler Fizik tedavi faydalı mı?sorusuna yanıt olacaktır.Faydaları bitmekle bilmez. Tedavi ağrıyı azalttığı gibi kas ve eklemlerdeki fonksiyonları normale getirmeyi hedefler. Ayrıca hastalığın tekrarlamasını da engeller. Tedavi sayesinde ameliyat riskinin önüne geçilebilir. Zorunlu ameliyat gerekiyorsa fizik tedavi uygulama sonrası ameliyat başarı seviyesini artırır. Vücudun dengesini kuvvetlendirerek düşme riskini de azaltır. Hareket kabiliyetini çoğaltır ve dinamikolmanıza olanak sağlar. Özellikle bel fıtığı tedavisi için düzenli tedavinin mükafatını alırsınız. Günümüzde çok yaygın olan bel fıtığı problemlerinde oldukça yüksek başarı elde eden bir tedavi yöntemidir. Sporcular için de belli zamanlarda yaralanmalar, sakatlanmalar görülmektedir. Özel etkili tedavi şekilleri ile oldukça fayda sağlamaktadır. Yaşa bağlı rahatsızlıklarda özellikle eklem ve kas problemleri ile osteoporoz tedavisinde fizik tedavi yöntemlerinin çok katkısı olmaktadır. İlerlemeyen hastalıklarda ilaç kullanımına gerek kalmadan ve yan etki gibi bir sorun yaşamadan hastalıkların önüne geçilmede de fizik tedavinin katkısı oldukça fazladır. Menopoz dönemi kadınlar için çok önemlidir. Bu dönemlerde ve doğum sonrası da bayanlar fizyoterapi tedavisinin çok faydalarını görürler.