Fizik Tedavi ve Bel Fıtığı

Bel fıtığında fizik tedavinin önemini anlatmadan önce bu rahatsızlığın nasıl oluştuğuna dair biraz açıklama yapmakta yarar vardır. Birçok insanın bu problemle karşı karşıya olduğu ve özellikle yoğun iş temposunda olan kişilerin çok yaşadığı bir rahatsızlıktır.

Fizik Tedavi ve Bel Fıtığı

Belimizde 5 tane omurga vardır. Disk de omurga arasında yastık görevi görür. Buradaki yapı çevreleyen zarı yırtıp dışarı çıktığında, omurilik sinir kökü kanalına girerek bel fıtığına neden olur.Belde oluşan bu yırtılmalar bazı zaman travma, ağır kaldırma, fazla kilo ve ters hareket sonucu veya genetik olarak da oluşabiliyor. Bir diğer etkenler arasında sigara kullanımı da vardır. Yapılan araştırmalarda sigara kullananlarda kan ile beslenmekte olan diskin yeterli beslenmesinde engel teşkil etmesinden dolayı bel fıtığı oluşumuna etkisi olduğu görülmüştür.

Bel Fıtığının Belirtileri Ve Teşhisi

Bel hareketlerinde kısıtlı durumda olmak, belde ağrı, bacaklarda ağrı, güçsüzlük, uyuşma ve his kaybı ile kaslarda incelme gibi rahatsızlıklar bel fıtığının en bariz belirtileridir. Bu rahatsızlıklar genellikle uzun süre oturma veya ayakta durma, öksürme ve ıkınma, yol yürüme gibi durumlarda artar ve şiddetlenir. Tam teşhisi koymak için kesinlikle uzman doktor kontrolü gereklidir. Yapılan fiziksel muayenede sinir germe testi, kas gücüyle, duyu ve refleks durumu incelenir. Bu muayene ile teşhis %80 oranında konur fakat kesin teşhis için MR görüntüsü alınarak daha ileri bir inceleme gerçekleştirilir. Bazen tomografi de gerekli olabilir. Ardından tedavi yöntemine geçilir. Fizik tedavi ve bel fıtığı tedavisi çok iyi sonuçlar vermektedir.

Bel Fıtığında Fizik Tedavi Nasıl Olur?

Fıtık eğer omurilik ile sinir köküne çok ileri düzeyde zarar vermiyorsa fizik tedavi uygulaması uygun görülür. Fizik tedavi ve bel egzersizleri sayesinde hastalıkla etkili bir rahatlama görülür. Fizik tedavi seanslar şeklinde yapılır. Yaklaşık 3 hafta kadar süren bu seanslar duruma göre bitirilebilir veya uzatılabilir. Kasları güçlendirme, dokular ve bel arasındaki dengenin korunması, dış etkenlerden etkilenmesini engellemek, gerginlik ve sertliğin kaslarda azalma göstermesi ve ileri ki aşamada nasıl korunması gerektiği sağlanır. Fizik tedavi ve bel fıtığı birçok kişinin muhatap olduğu durumlardandır. Günümüz yaşam koşulları içinde çok insanın yaşadığı bu rahatsızlık fizik tedavi yöntemleriyle başarılı çözümlere ulaşmaktadır.