Fizik Tedavi ve Boyun Fıtığı

Kişiler arasında oldukça sık rastladığımız bir rahatsızlık olan boyun fıtığını öncelikle kısaca tanımlayalım; Boyun omurları arasında bulunan kıkırdak iki omur arasından arka ve öne doğru fıtıklaşmasıdır. Şunu da unutmamak gerekir ki her boyun ağrısını boyun fıtığı anlamına gelmemektedir.

Fizik Tedavi ve Boyun Fıtığı

Boyun fıtığı için uzman bir doktorun kontrolleri ve koyduğu teşhise göre doğru tedavi uygulamasına gidilmelidir. Doğru teşhis ve gerekli tedavi uygulaması ile bu rahatsızlık kontrol altına alınabilmektedir. Fizik tedavi ve boyun fıtığı çok duyduğunuz bir terimdir. Günümüz teknolojisi ve imkanlar ile bu hastalık en iyi fizik tedavi yöntemleri ile iyileştirilmektedir. Önemli olan kulaktan duyma uygulanan yanlış tedavi şekillerini uygulamamaktadır. Bilinçsizce yapılan birçok uygulama ile ciddi zararlar görebilirsiniz. Bu nedenle alanında uzman bir doktor kontrolünde olmanız en doğru seçenek olacaktır.

Boyun Ağrısına Yol Açan Sebepler

Öncelikle insan omurgasının oluşumuna bir göz atalım. Omurga kafa tası altından başlayarak kuyruk sokumuna kadar 33 adet omurga ile aralarda yer alan disklerden (kıkırdak) oluşmaktadır. Yandan bakınca bel ve sırt bölgesi omurgasında S harfi şeklinde bir görünüm vardır. Boyun ise 7 adet omurga ve ara bölgelerdeki disklerden oluşmaktadır. Zaman zaman yaşanan ve bazen dayanılmaz ağrılara bile ulaşan boyun ağrısına yol açan sebepler olabilir. Bunlar genellikle; Duruş bozukluğu, doğuştan bozukluklar, iltihabi eklem romatizması, yumuşak doku romatizması, kas ve tendon zorlanması, mikrobik hastalıklar ve kas spazlarıdır.

Fizik Tedavi ve Boyun Fıtığı

Boyun fıtığı tedavisinde başarılı olmanın yolu iyi bir teşhisle başlar. Film çekilir, kan ve idrar tahlili yapılır tomografi, MRI ve gerekirse EMG çekilir. Teşhis konulduktan sonra tedavi metotları ortaya konulur. Fizik tedavi ve boyun fıtığı tedavisi sıklıkla uygulanan bir durumdur. Başarı oranı da yüksektir. Fizik tedavi ve egzersiz uygulamasında birçok hasta rahatlamaktadır. Fakat ileri düzeyde olan durumlarda cerrahi müdahale gerekli olabilmektedir. Boyun fıtığı tedavisinde fizik tedavi,zarar vermeyen ve etkili olan bir tedavi şeklidir. Elektrik akımları ve iyileştirici metotlarından yararlanılıp farklı aletler ile vücudun farklı bölgelerine tedavi , soğuk ve sıcak tedavi metotlarıyla, serin ısıtıcı, yüzeysel ısıtıcı, elektrik akımı, masaj uygulaması yapılmaktadır.