Fizik Tedavi ve Fibromiyalji

Fizik Tedavi ve Fibromiyalji

Fibromiyalji, diğer bir isimle yumuşak doku romatizmasıdır. Gece yeterince uyuduğu halde sabah kendini hiç uyumamış gibi hissettirmektedir. Yaşam tarzı değiştirilerek tedavi edilebilen bir hastalıktır.

Fizik Tedavi ve Fibromiyalji

Tedavisi olabilen bu hastalıkta stres devreye girdiği anda tekrarlama riski yüksek bir rahatsızlıktır. Yorgunluk sendromu ve kronik ağrı olarak da bilinmektedir. Başlıca belirtileri şu şekildedir; Vücudun belli başlı yerlerinde görülen hassasiyet, sabahları zor uyanma, ağrı ile kendini hissettirir. Kulak çınlaması ve nefes almada zorlanma da fibromiyalji belirtileridir. Bu rahatsızlığı yaşayan kişilerde özel bir karakteristik durum söz konusudur. Titiz, mükemmelliyetçi, kendilerinden beklentileri çok yüksek ve duygusal yapıları çok hızlı değişebilen kişilerdir. Bu tarz kişilerde stresli zamanlarda ağrılar çok artış gösterir.

Fibromiyalji Tedavisi Nasıldır?

Doğru teşhis ve ardından da istikrarlı bir tedavi önemlidir. Yanlış teşhis ile sorun daha da büyür bu nedenle teşhis son derece önemlidir. İlaçla tedavide süreklilik çok önemlidir. Tedaviyi yarıda kesmek, doktor değiştirmek, farklı tedaviler araştırmak süreci oldukça olumsuz etkiler. Bu nedenle istikrarlı bir şekilde tedaviyi uygulamak gerekmektedir. İlaç tedavisi yanında hastaların günlük yaşamlarında da bazı değişiklikler yapması gerekmektedir. Düzenli yaşam, stresten uzak durma, düzenli uyku, dengeli beslenme bu tedavinin en önemli kısmını oluşturur. Dinlenmeyen ve stres yüklü olan vücut en küçük şeyde bile tepki vermek isteyecektir. Hasta ile doktor arasındaki ilişki çok önemlidir. Özel olarak uygulanan seçenekler arasında PRP uygulaması ile fizik tedavi uygulaması egzersiz programları ile desteklenmektedir. Kişiye bağlı olarak değişim gösteren bazı fizik tedavi ve fibromiyalji uygulamaları da vardır.

Fizik Tedavi Seçenekleri Nelerdir?

Fizik tedavi seçeneklerine kısaca değinelim. Bölgesel enjeksiyonlar kısmına bağlı olarak ozon tedavisi, elektroterapi, sıcaklık ajanları, klasik masaj, doku masajı, prp tedavisi, proloterapi, nöralterapi, manipülasyon fizik tedavi ve fibromiyalji uygulamaları içinde yer almaktadır. Günümüzde birçok kişide görülebilen bu rahatsızlık iyi bir yaşam ve stresten uzak kalmakla çözülebilen bir hastalıktır. Fizik tedavi ve rehabilitasyonun da büyük derecede destekleyici yararları olduğu kanıtlanmıştır. Bu gibi durumlarda uzman hekimlerin gözetiminde tedavi olunabilmektedir.