Fizik Tedavi ve Fizyoterapist

Fizyoterapi alanında yüksek okul veya fakülte den mezun olan sağlık meslek mensubuna fizyoterapist denmektedir. Bu kişiler hastalık durumu dışında hastaların fiziksel aktivitelerini düzeltme, hareket kabiliyetini iyileştirmek için uygulamalı tedavi yaparlar.

Fizik Tedavi ve Fizyoterapist

Hastaya uygulanan tedavi sürecinde fizyoterapist diğer rehabilitasyon ekibiyle işbirliği içinde çalışır. Ayrıca tedavinin seyri hakkında da uzman doktoru sürekli bilgilendirir. Fizik tedavi ve fizyoterapist ayrılmaz bir bütünün parçaları gibidir. Fizik tedavi hareket ve işlevsel yönde sorun yaşayan hastalara tedavi amaçlı uygulanan bir uzmanlık dalıdır. Hastanın bu programlara aktif olarak düzenli katılımı son derece önemlidir. Fizyoterapistlerin işi yaralanma, hastalık, sakatlık gibi oldukça ciddi rahatsızlıklarda teşhis ve tedavide oldukça etkili yöntemler kullanmaktadırlar. Fizik tedavi uygulamalarından olan en başta felç ve beyin hasarları, kronik ağrılar ve spor yaralanmaları için birçok tedavi için etkili yöntemler uygulanır.

Fizyoterapistin Görevleri Nelerdir?

Oluşan sorunun ne olduğunu teşhis etmek ve ardından da bir tedavi programı belirleyerek hastanın fiziksel durumunu değerlendirmeye almak

Hastalık durumunda olan kişilerin yürüme destekleri, koltuk değneği veya tekerlekli sandalye ile baş etmelerine destek olmak

Hastaya tekrar yürüyebilmesi için eğitmek

Hastalarla birlikte ailelerini de ve toplumu da sağlıklı yaşam tarzında yardımcı olarak eğitmek

Fizik Tedavi ve Fizyoterapist Önemi

İnsan vücudunda zaman içerisinde bazı fiziksel kabiliyetler ve kapasiteleri birçok nedenden dolayı veya doğuştan ya da daha sonradan ortadan kalkabilir. Bazen de azalabiliyor. Bu durum karşısında fizyoterapistlerin önemi ortaya çıkıyor. Bu kişiler insan vücudunun her türlü fiziksel kapasitesini birçok farklı yöntemle artırmaya destek olmak, hayat kalitesini yükseltmek için uğraşan kişilerdir. Amaç ise hastayı eski yaşam kalitesine döndürebilmek ve sağlıklarına kavuşturmaktır. Fizik tedavi ve fizyoterapist ilişkisinde en önemli nokta fizik tedavisini en iyi şekilde uygulayan kişilerin fizyoterapistler olmasıdır.İnsanların vücutları hastalık, yaralanma, doğuştan gelen problemler, hareket sisteminde bozukluklar, ağrı ve fonksiyon bozuklukları gibi birçok rahatsızlıklara maruz kalabilir. Fizyoterapist olan sağlık personeli ise birçok farklı yöntem içinden hastaya en uygun gelecek yöntemi belirleyerek hastanın tedavisi için yardımcı olur.