Fizik Tedavi ve Kuru İğneleme

Kas kasılmaları ve fibromiyalji gibi durumlara bağlı olarak ağrılı tedavilerde sıklıkla kullanılan bir yöntem de fizik tedavi ve kuru iğneleme tekniğidir. Fizik tedavi uzmanlarının özel olarak uyguladığı bir tekniktir.

Fizik Tedavi ve Kuru İğneleme

Son yıllarda oldukça sık kullanılan kuru iğneleme tedavisinde çeşitli boylarda olan ve ince yapıda olan iğneler ile kaslara uyarı vermeden tedavi yapılan bir yöntemdir. Çok büyük ölçüde rahatlama sağlamaktadır. Ayrıca ağrısız bir yöntem olması da kişilerin rahatlıkla bu tedaviye olumlu bakmalarını sağlamaktadır. Bu tedavi ile ağrıya sebep olan kaslar gevşetilmektedir. Kronik kas ve iskelet sistemi rahatsızlıklarına bağlı ağrılı durumlarda tedavi amaçlı olarak yapılmaktadır. İnce ve farklı boyutlarda olan iğneler ile yapılan tedavide ağrılı bölgeye uygulama yapılarak buna neden olan kas kasılmalarına uyarı vererek gevşetmeyi sağlar. Kuru iğneleme denmesinin nedeni de bu iğnelerin herhangi bir ilaç ve solüsyon içermemesinden kaynaklıdır. Bu nedenle ilaçtan kaynaklı yan etkilere ve alerjik reaksiyonlara sebebiyet vermez.

Akapunktur ile Kuru iğneleme Arasındaki Fark Nedir?

Kuru iğne uygulamasında kullanılmakta olan iğneler akapunktur iğnesi olabilir fakat bu uygulama akapunktur uygulaması değildir. Akapunktur tedavide iğneler önceden belirlenen noktalara batırılır ve yaklaşık olarak 20 dakika süreyle bekletilir. Kuru iğneleme tedavisinde ise iğneler ağrılı kısma batırılır ve hemen çıkartılır. Batırılan iğneler farklı derinliklerde olurlar. Akapunkturda tedavinin etkisini hemen göremezsiniz fakat fizik tedavi ve kuru iğneleme tedavisinde etki hemen fark edilir. Seans sayıları hastalığa göre değişiklik göstermektedir. Bir hastanın durumu ile diğerinin durumu farklılık gösterebilir. Durum ve süreye göre hastalığın seyri takip edilerek seans süresi değişebilmektedir. Bazı durumlarda tek bir seans bile hastanın rahatlamasına yereli olmaktadır. Ortalama olarak 5-8 seans olarak uygulama yapılmaktadır.

Kuru İğne Tedavisinin Kullanıldığı Durumlar Nelerdir?

Fibromiyalji

Ağrılı kas spazmları

Boyun ve sırt ağrıları

Tenisçi-golfçu dirseği

Bel ve boyun fıtığı ile bel ağrısı

Bilgisayar kullanıcılarındaki ağrılar

Hareket kısıtlığı, omuz ağrıları

Miyofasiyal ağrı

Duruş bozukluğundan kaynaklı bel ağrısı

Topuk, dirsek, el, omuz, kasık tendinitleri

Spor yaralanmaları

Siyatik ağrıları

Çene eklemi ağrıları

Baş ağrısı ve Migren tedavisi yanında diğer bir çok durumda kuru iğne tedavisi oldukça yüksek başarı sağlamaktadır.