Fizik Tedavi ve Manuel Terapi

Elle yapılan tedaviye manuel terapi denmektedir. Tamamen eller kullanılarak eklem ve omurgadaki hareket kısıtlılığını düzelterek kasları gevşetmek amacıyla yapılır. Bu tedavide özel egzersiz ve manevralar uygulanır.

Fizik Tedavi ve Manuel Terapi

Birçok anlamda fizik tedavi ve manuel terapi iç içe uygulanmaktadır. Fizik tedaviyi içeren birçok hastalıkta da manuel terapi uygulaması yapılabilmektedir. Eklemler, kol ve bacak, omurgada meydana gelen ağrı ve fonksiyon bozuklukları için çeşitli yöntemler doğrultusunda manuel terapi uygulaması yapılmaktadır. Bu tedavi yönteminde müdahale direk ve hızlı bir şekilde olur. Mesela belde omur kitlenmesi yaşanabilir ve bu bel ağrısına sebep olabilir. Çoğu zaman bel fıtığı ile karıştırılır. Bu hastalığa direk müdahale edildiği anda kısa zamanda iyileşme yaşanır. Daha fazla sorun varsa da birkaç tedavi sonrasında iyileşme gerçekleşir. Amaç kaslar ve eklemleri sağlıklı şekline dönüştürmektir.

Manuel Terapideki Avantajlar Nelerdir?

Manuel terapide diğer tedavilere oranla iyileşme daha erken olur. Bazen tek seansla bile ağrıdan kurtulunur veya ağrı azaltılır. Problem yaşanan bölgeye direk uygulama yapıldığından etkili ve hızlı çözüm alınır. Bu nedenle de başarı oranı hayli yüksektir. Tüm uygulamalar kanıta dayalıdır ve tıbbi bilgilerle desteklenir. Tamamen doğaldır çünkü hiçbir ilaç gerektirmez. Fizik tedavi ve manuel terapi günümüzde çok fazla tercih edilmekte ve tüm hastalar tarafından olumlu neticelerinden dolayı tam not almıştır.

Manuel Terapi Hangi Hastalıklarda Daha Etkilidir?

Bu tedavinin etkili olduğu birçok rahatsızlık vardır. Bunlardan bazıları aşağıda sıralanmaktadır.

Boyun rahatsızlığı; Bunlar içine boyun fıtığı, boyun tutulması, boyun düzleşmesi, boyunla bağlantılı baş ağrıları.

Bel rahatsızlığı; Bel kitlenmesi, bel fıtığı, bel kayması, kanal daralması.

Dirsek rahatsızlığı; Golfçü dirseği, tenisçi dirseği ve sinir sıkışması.

Omuz rahatsızlıkları; donuk omuz probleme, kas yırtılması, liflerde sıkışma

Diz rahatsızlığı; Ön,yan,arka ve çapraz bağ yırtılması, menisküs, dizde kireçlenme, protez sonrası tedavide, diz kapağı problemleri

Kırık sonrası tedavide; limitasyon açma teknikleriyle tedavi.

El bileği rahatsızlığı; tendon zorlanması ve karpal tünel sendromu.

Ayak bileği rahatsızlığı; tarsal tünel sendromu, topuk dikeni, morton sendromu, halluks valgus.

Kalça problemleri; kireçlenme, kalça çıkığı, kas spazmı, kalça protez taktırma sonrası.