Fizik Tedavi ve Osteopati

Tedaviyi destekleyici yöntem olarak kullanılan Osteopati için uygulama alanları ve yöntemleri hakkında sizlere bilgi vereceğiz. Osteopati elle uygulanır ve tamamlayıcı bir tedavi yöntemidir.

Fizik Tedavi ve Osteopati

Bu yöntem direk olarak ağrılı bölgeye uygulanır. Ağrının oluşumundaki esas kaynağın tespit edilerek sorunun giderilmesi sağlanır. Fizik tedavi ve osteopati vücutta bulunan yumuşak dokulardaki gerginiliğin artmasını ona bağlı olarak da eklem fonksiyon bozuklukları oluşumunu tespit eder. Bu yöntemle rahatsızlık yaşayan eklemi tekrar dengeleyerek iyileşmesine destek verir. Fonksiyon bozuklukları ve ağrılı durumları oluşturan sinir işlevini engellemekte olan alanı ortadan kaldırır ve yeniden iskelet-kas hareket koordinasyonu sağlanır.

Osteopati Hangi Durumlarda Uygulanır?

Tüm omurga rahatsızlıklarında uygulanmaktadır. Bununa birlikte çok sıklıkta kalça ve omuz gibi eklemlerde uygun enfeksiyonlarla kullanılmaktadır. Duruş ve denge bozukluklarını düzeltmek, omurga ile leğen kemiği eklemlerindeki fonksiyonları mümkün olduğunca iyileştirmek, bel ve boyun ağrı sendromları, mekanik bel ağrıları gibi durumlarda uygulanmaktadır.

Osteopati Hangi Alanlarda Kullanılır?

Omurga disk kaymalarında oldukça sık kullanılmakta ve başarı oranı oldukça yüksek olmaktadır.

Kuyruk sokumu rahatsızlıklar,boyun bölgesi sinir hassasiyet durumları ,siyatik ile bağlantılı sinir ağrıları, bel fıtığına bağlı şiddetli ağrılar.

Birçok insana kabus yaşatan migren ve gerilim e bağlı olarak sıklıkla yaşanan baş ağrıları.

Omurga ve kas-iskelet sistemi hareketleri ve fonksiyonlarda bozuklukların yaşanması

Birçok insanda görülen ve birçok rahatsızlığa davetiye çıkartan duruş bozuklukları

Omurgalar ve kemiklerde yaşanan ayrıca eklem sisteminin akut ve kronik ağrılı sendromlara ulaşması.

Gerçekleştirilen bir ayak ameliyatı sonrasında rehabilitasyon döneminde uygulanan fizik tedavi ve osteopati tedavisi.

Geçirilen bir kaza sırasında yaşanan ağrılı sendromlar.

Beyin felci (Spastisite, serebral palsi ) gibi nöromüsküler problemler

Eklemlerde sertleşme dejenerasyon yaşanması.

Psikolojik sebeplere bağlı olarak gelişen kas iskelet sistemi ağrıları, anksiyete ve depresyon.

Alzheimer hastalığı, kronik nörolojik rahatsızlıklara karşı destekleyici amaçlı.

Çok fazla görülen bir rahatsızlık olan uyku bozuklukları

Hormonal dengesizliklerde destekleyici amaçlı.

Hamilelik döneminde ağrı sendromları

Solunum ve dolaşım sistemleri, sindirim sistemi, ürogenital, üriner sistem, fonksiyonel bozuklukları

İç organlar ile kas iskelet sisteminde meydana gelenfonksiyon bozukluklarına bağlı rahatsızlıklar.