Manuel Terapi ile Fıtık Tedavisi

Omurgayı oluşturan omur kemiklerinin ara kısmında yer alan disk dışarıya taşma yaptığı zaman buna Disk Hernisidenmektedir. Halk arasında bu durum fıtık olarak bilinir. Fıtık oluşumu ile ağrılar, kasılmalar ve uyuşmalar çoğalıyor, ardından da yaşam kalitesi düşüyor.

Manuel Terapi ile Fıtık Tedavisi

Günümüz uzmanları hastalarına elle uygulanmakta olan manuel terapi tekniklerini uygulayarak yardımcı olmaya çalışıyorlar. Sırt, bel ve buyun bölgesinde ağrılar her zaman fıtık belirtisi olmaya biliyor. Bunlar kas ağrısı, düzleşme, eklem hareket kısıtlığı da olabiliyor. Bu nedenle tam teşhis oldukça önemlidir. Bunun için de uzman hekim tarafından kapsamlı muayene ve tüm tetkiklerin tam olarak yapılması önemlidir. Manuel terapi ile fıtık tedavisi veya ameliyatsız fıtık tedavi uygulamalarıfıtığı (Diski) olduğu yere yerleştiremez fakat derecesine bağlı olarak kasılmalar ve ağrı şikayetlerine çok yüksek fayda sağlar.

Fıtık Oluşumunun Dereceleri

Fıtığın dereceleri mevcuttur. İlk durum yani birinci derecede olan dejenerasyon dediğimiz diskte dışa taşma olmaz ve yırtılmalar başlamıştır. İkinci derecede olan ön duvarda yırtılmalar oluşmuş olup diskte dışa doğru balonlaşma başlar. Üçüncü derecede ise disk ön duvar yırtılarak yapı bozulur ama bütünlük bozulmaz. Dışa doğru taşma olur ve sinirlere baskı oluşur. Dördüncü derecede ise disk bütünlüğü tamamen bozularak bir parçası kopar.

Manuel Terapi’nin Fıtık Derecesine Göre Etkisi Nedir?

Manuel terapi birinci ve ikinci derece fıtık oluşumunda uygulama sonrasında iyi sonuçlar vermektedir. Üçüncü ve dördüncü derecedeki durumlarda manuel terapi ile fıtık tedavisiönerilmez. Bu sakıncalı olup hastaya riske sokabilmektedir. Nedeni ise disk artık yapısal olarak bozulmuştur ve hareketi kestirmek pek mümkün değildir.  Birinci ve ikinci derece durumlarda yapılan uygulamada mobilizasyon ile yapılmakta olan eklem hareketlendirme yöntemi, traksiyonla iki kemik arasının açılması ile basıncın azaltılması yöntemi, manüplasyonla kemik dizilimi sağlanması, yumuşak doku mobilizasyon uygulaması ile spazmın giderilmesi çok başarılı sonuçlar vermektedir. Üçüncü ve dördüncü derece fıtıklarda bu müdahaleleri yapmak uygun oladığı gibi kalıcı hasar da yaratabilir.  Yukarıda da belirttiğimiz gibi fıtık tedavisi için manuel terapi uygulamasına geçmeden önce uzman hekimin tam teşhisi son derece önem arz etmektedir.