Manuel Terapi

Elleri ve gerektiğinde ek materyaller "kemer, yastık vb." kullanarak kas ve iskelet sistemini maksimal seviyede hareket ettirmek ve bu yapılar arasındaki dengeyi yeniden oluşturmak için yapılan uygulamaların kullanıldığı tedavi yöntemine manuel terapi denir.

Manuel terapi insanlık tarihi kadar eskidir.
Modern tıbbın babası sayılan Hipokrat manuel terapiyi ilk uygulayan hekimlerden olup özellikle omurganın çeşitli deformitelerinin düzeltilmesinde, traksiyon ve kaldıraç kolu tekniklerini kullanmıştır.

Günümüzde bu uygulamalar bilimsel çalışmalar ile incelenmiş, etkinlikleri değerlendirilmiş ve geleneksel uygulamalar bilimle güncellenmiş ve güçlendirilmiştir.

Manuel Terapinin Amacı Nedir?

Manuel terapinin amacı bozulmuş olan eklem"mafsal" ve kas"adele" limitasyonlarını "kayma-kilitlenme" ve disfonksiyonları tespit etmek ve bu bozukluğu yapılan bazı manevralarla düzeltmektir.

Manuel Terapi Hangi Durumların Tedavisinde Kullanılır?

• Bel & Boyun Fıtığı
  • Bel & Boyun Ağrısı
  • Eklem Limitasyonları "Hareket Kısıtlılıkları"
  • Kalça Ağrısı
  • Siyatik
  • Fibromiyalji
  • Migren
  • Servikojenik Baş Ağrısı
  • Kas Gerginlikleri & Kısalıkları
  • Donuk Omuz
  • Bel Kayması

ve diğer bir çok durumun tedavisinde kullanılabilir.

Manuel Terapide Hangi Teknikler Uygulanır?

• Eklem Manuplasyonu ve Mobilizasyonu
  • Eklem Kapsül Manuplasyonu ve Mobilizasyonu
  • Yumuşak Doku "Kas-Tendon-Ligaman gibi Bağ" mobilizasyonu
  • Fasya"kasların üzerini örten ve tüm vücudu kesintisiz bir zar gibi örten yapı" Mobilizasyonu

gibi bir çok teknik uygulanabilmektedir. Detaylı bir değerlendirmeden sonra bunlardan biri veya bir kaçı ile tedavi edilebilirsiniz.

Manuel Terapi Zararlı Mıdır?

Fizyoterapist veya Fiziatrist olmayan herhangi birinin bu uygulamaları yapması kesinlikle tehlikeli olacaktır. Masör, kırık çıkıkçı, fizyoterapi yardımcısı"teknikeri", antrenör, spor hocası, yaşam koçu gibi isimler hakkında bu uygulamları yaptıklarını söyleyen kişilerle sıklıkla karşılaşılmaktadır.

Ancak unutulmamalıdır ki yasal olarak bu uygulamaları yapma hakları olmadığı gibi, etik ve bilimsel değerleri de hiçe sayarak hastaların sağlıklarını riske atmaktadırlar.

Doğru ellerde bir sihir gibi işleyebilen bu uygulamalar, yanlış ellerde bir zehire dönüşebilir.

Detaylı bilgi için bize ulaşabilirsiniz.